tisdag 14 maj 2013

Medvetenhet.

Att leva ett medvetet liv
Vad innebär det ?
Ja det beror givetvis på vem du frågar :-)
Men om jag skall dela med mig av
min egen filosofi , så går det hand
i hand med att leva efter sin egen sanning.
Att lyssna till hjärtats röst och leva
i det du tror på , att stå för dina värderingar
utan att be om ursäkt.
Men också att göra aktiva val och
stå fast vid dem.
Att tex. Vara med människor som du mårbra av.
Och göra dig av med bekantskaper som tar din energi
eller som inte kan glädjas med dig.
Att leva medvetet är också att aldrig någonsin
se misslyckanden som ett MISS- LYCKANDE
utan mer som en lärdom och möjlighet till
nya möjligheter i ditt liv, en ny dörr som öppnats
Pga att du " valde fel väg "

Men att leva medvetet kan också vara :
Att:
Äta medvetet
Dansa medvetet
Älska medvetet
Träna medvetet

Att man lever i symbios med sig själv
Och lever i nuet i varje givet ögonblick.
Att leva medvetet är också att ge själen
andrum .
Tycker du att du lever ett medvetet liv ?
Vad är medvetenhet för dig ??

I nästa inlägg kommer jag dela med mig
av lite verktyg om just HUR vi gör detta.

Kram
Från Anna

2 kommentarer:

  1. Tack Anna för en jättebra text! Dina bloggtexter inbjuder till stunder av eftertanke som vi alla behöver. Ser fram emot att se dig snart igen. Kram Alexandra

    SvaraRadera
  2. tack Alexandra för din respons !!
    Kram

    SvaraRadera