onsdag 20 mars 2013

våfflor och drömmande tankar !!



snön yr utanför fönstret , och det tar emot lite grann idag att bege mig ut på morgonpromenad !!
Jag slänger ett öga på termometern - 7.2 brrrrr =))
Men solen tittar nu blygsamt upp emellan träden , det kommer nog att bli en vacker dag !!
När jag väl kommer ut kommer det säkert vara skönt att ta en promenad !!
jag tycker att det är en skön och härlig rutin att bara gå och tömma huvudet på tankar .
som för att " sopa rent " från gårdagens avtryck , känslor , tankar . och avtryck ifrån drömmarna under natten !

drömmar ja ..
visst är det märkligt vad vi drömmer ibland.
Brukar du komma ihåg dina drömmar ??
drömmer du sanndrömmar ??
jag brukar drömma allt möjligt , men de drömmar jag kommer
ihåg har betydelse för mig, ger mig ett par ord på vägen som är värdefulla att komma ihåg .

i natt hade jag besök av " objudna gäster" . jag har en överrenskommelse med varelser i från de högre världarna
att i mitt sovrum vill jag inte att de kommer in !!
Där vill jag sova och hämta kraft .
Änglar är välkomna in dit för deras energi stör inte , men andar och själar vill jag inte kommer och stör.
de vill oftast ha hjälp ögonblickligen=))

och för det mesta brukar de respektera detta !! MEN inte i natt !!
tyvärr var det så att de här figurerna inte var särskilt snälla heller ,
det är ju ungefär som med levande människor , en del är snälla och en del är hmmm MINDRE snälla =)

Men jag har ett hemligt vapen hehehe
Ärkeängel MIKAEL ..
När det är sådär mitt i natten , har jag inte alltid kraft nog att ta bort dem .. JAG SOVER JUH !! =D
så då kallar jag ärkeängel Mikael !!

testa det får du se , om du känner dig otrygg eller skrämd, du kanske känner dig iakttagen .
eller att det är någon som tex tänder din lampa i huset / lägenheten mitt i natten ..
Kalla på Ärkeängel Mikael och be honom ta hand om det.
MEN ... var tydlig med vad du behöver hjälp med , han gör iNGENTING utan att bekräftar ordern först =)


Nu till något helt annat ..
VÅFFLOR ....
Är det inte fantastiskt och himmelskt goda ???
kanske för att det inte blir av att man äter dem så sällan..
och de skall ( tycker jag ) vara alldeles nygräddade och frasiga , med endast liiite fluffig grädde och sylt.

på måndag är det ju faktiskt våffeldagen och detta har vi givetvis inte missat !!!
Så på måndag bjuder vi ALLA KUNDER / KLIENTER på våfflor , hela långa dagen !!!

dessutom har vi drop in samma dag mellan 11-17..
men ni som kommer på inbokad tid får givetvis våfflor !!!

Hoppas att ni får en toppendag med massa solsken !!
Nu skall jag ge mig ut på en frigörande och stärkande promenad , för att göra mig
redo för ännu en fantastisk dag med möten med massa härliga människor !!!

CREA DIEM !!! ( skapa dagen )

Anna
Annas Änglarum
Andlig coach och vägledare

4 kommentarer:

  1. Oftast kommer jag ihåg dåliga drömmar,det vore bättreom det var tvärtom*ler*.Jag har också haft *besök* inatt,en smekning,ett andetag,en tröst.Har och har haft många nära som avlidigt sista veckorna,tungt och jobbigt men inatt har min ängel/ande/väsen gett mig lugn och ro och jag har sovit otroligt bra/Kram för att DU finns/Ellinor

    SvaraRadera
  2. Som vanligt så sätter du huvudet på spiken. Kommer nästan alltid ihåg mina drömmar. En del är Bea, andra mindre bra, men de kan ge mig vägledning på olika sätt. Hoppas du fick en uppfriskande promis. Bamsekramen o tack för att förgyller min vardag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tess:
      Tack själv för att du läser vad jag skriver , det är så roligt att höra att orden kan beröra och göra skillnad för någon!
      ibland är drömmarna bara en bearbetning av sådant vi redan varit med om . det kan vara skönt att veta om det är en MINDRE trevlig dröm !
      Crea diem !!

      Radera
  3. Ellinor : härligt att höra att du fått en god natts sömn.
    Änglarnas omtanke och närvaro är ljuvlig och de hjälper oss på alla sätt de kan !
    Njut av dagen den är DIN !!
    Kram
    Anna

    SvaraRadera