torsdag 16 augusti 2012

vi går en underbar morgon till mötes !!

God morgon alla morgonpigga !!
Visst är det lite magiskt på morgonen , när man är uppe och det är helt tyst !!
solen är på väg upp och dimman ligger lite lätt över ängarna .
jag tycker att det är fantastiskt vackert !!
Jag älskar hösten , ja egentligen alla årstider , men just nu är hösten en favorit,
det finns så mycket att tycka om med den !!

Lycka och flöde är något som alla människor önskar sig och vill vara i .
och det fiffiga är att lycka är som en löneutbetalning, ju mer jobb du lagt ner desto mer utdelning får du !!
det handlar om många saker så som tillit ( inte oroa sig utan bara följa med ), positivt focus ( att ser på saker med positiva ögon utan att döma något utan bara acceptera det för vad det är )
Men också att se det vackra i små ting .. att känna tacksamhet över de små sakerna..
och naturen har hjälpt oss med det i år , skapa övningstillfällen att vara nöjd för det lilla.
vädret har ju inte varit att lita på så , då är det enklare att vara tacksam över det man har eller hur ??
och sedan när solen tittar fram så är man jätteglad över det även om det så bara är en em.
det är svårt att vara tacksam över något som man tar för givet !!
vilka små saker i livet är du tacksam över ??
Hur skulle du kunna tänka för att få ut ännu mera känslor av tacksamhet i ditt liv ??
Du är stjärnan i ditt liv !! och stjärnor lyser alltid oavsett väder , även om vi inte alltid ser deras skönhet !!

Så jag tycker du skall använda dagen idag till att skriva ner eller tänka alla saker du har i ditt liv som du inte skulle vilja vara utan- allt du har som du kan vara tacksam över .
när tacksamheten växer så tar lyckan också plats i ditt liv .
ett lyckotillstånd är inte något du får - det är något du skaffar dig . och som du SKAPAR!!

lycka till och jag önskar dig en strålande dag !!!
Kram
Anna
Annasänglarum

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också morgonen, ottan när solen precis börjat gå upp. Då är det så tyst och klart, man kan höra hur man andas.. Idag gick jag förvisso upp sent men efter en promenad i trädgården, till byggarbetarnas rockklassiker, och kattens glädjehopp efter fjärilar känner jag mig plötsligt på den goda, ljusa sidan igen och inspirerad till tusen.

    Tack för ditt bekräftande inlägg, att morgonen är underbar (även om den är fyra timmar senare) ;)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar Rakel !!
      roligt att höra att du gillade mitt inlägg =)
      Hoppas att du fick en underbar dag !!
      kram <3

      Radera