onsdag 22 augusti 2012

Hönorna ...



Jag älskar livet på landet !!
jag älskar allt levande ,, djur , växter , träd blommor fåglar m.m.
Jag älskar också mitt liv och är så tacksam över att jag får jobba med det jag kan och vill.
tänk vilken lyx att få årets alla årstider , att få starta dagen med att promenera i det fria med min goa hund Tindra.
Att få lyssna till fåglarnas sång =)
finns så mycket att vara tacksam över .. ord känns överflödiga =)

Vad älskar du med ditt liv ??
Ju mer tacksamhet du känner desto mer får du att vara tacksam över ..

där vi bor har vi ett gäng hönor som förgyller vår tillvaro.
det är otroligt berikande att titta på hur dom har det i sin vardag =)
hur de löser konflikter, hur de samtalar med varandra och bara betrakta olika situationer som kan uppstå i en hönsgård !!
Det fina i kråksången är att eftersom vi behandlar dem med vördnad och respekt , ger dem kärlek.
så får vi kärlek tillbaka iform av de mest fantastiska ägg med en ägg gula som är orange (!) i färgen.
steker du omelett ser det ut som du har saffran i för att den blir så gul !!
FANTASTISKT!!

och det är ju så det fungerar , det du sänder ut får du tillbaka !!
ger du kärlek får du kärlek !!
Enkelt eller hur ??!!

livet ÄR både rättvist och enkelt !!

kram
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar