måndag 20 augusti 2012

Flöde



God morgon !!
I morses efter morgonpromenaden med min hund Tindra så gick jag till Ådis
grav och tittade till den .
Tänk att det är 2 månader lite drygt sedan han reste över till änglarna.
jag satte ängsfröer på hans grav då för att han ville ha mycket blommor sa han.
och dom har växt upp nu och blivit till jättefina blommor, bl.a blåklint ser man på bilden. Så fint !!
Jag tycker dessa 2 månader har gått över förväntan, den första tiden och omställningen var värst..
men nu går det bra !! Vissa stunder är lite sorgliga och tunga, och jag saknar honom med hela mitt väsen.. Men inte hela dagar och bara korta stunder.

det är värst om jag blir ledsen eller upprörd över något , han tröstade alltid och förklarade..
och det gör han ju på sätt och vis också, men det är ändå inte samma.

Han var så bra på att förklara om människors svek ..
om en människa betedde sig illa , svek ett förtroende eller inte höll vad de lovat.
eller något annat så kunde han förklara...
Ända sedan jag var riktigt liten så har jag haft svårt att förstå varför människor , ljuger , sviker förtroenden och gör andra människor ledsna..
men ådi hjälpte mig att förstå att vi har olika processer och resor att göra ..
Nåväl nog om Ådi .. det var bara en liten reflektion att det var 2 månader sedan han dog.
Anledningen till att det gått så bra , tror jag är att han kommer så ofta och visar sig , pratar och kommunicerar.
häromdagen var det en klient som trodde att Tindra ( min andra hund) var en hanhund, schäfer ( ådi var schäfer bl.a) Ådi kommunicerade då igenom henne !!
så häftigt att andra också ser det inte bara jag !!

idag frågade jag änglarna vad jag skulle skriva om så sa de FLÖDE !!
jag har redan skrivit ganska mycket om detta ämne , men de tyckte nog att jag skulle ta upp det igen =)
så då gör jag det !!
Vad ÄR flöde ???
flöde är när allting bara händer , den ena fantastiska saken efter den andra.
ditt liv är helt utan motstånd och du njuter varje sekund av det !!
Inga problem , ingen oro..
den ena pusselbiten efter den andra kommer på rätt plats...
du känner dig stark och känner med hela ditt väsen att du kan göra vad du vill !!
inget kan stoppa dig !!!!
visst har det funnits tillfällen i ditt liv då du befunnit dig i sådant flow ...

Men varför kan jag inte befinna mig där hela tiden ???
Ja det vore ju enkelt !!
Och livet ÄR enkelt men också fyllt av tillfällen att öva sig på att bli bättre..
på saker vi behöver öva på , att få erfarenheter som sedan skall kunna hjälpa andra..
LIVET ÄR EN SKOLA !!
så flödet är ju egentligen frukten vi skördar från trädet vi planterat och skött om..

det är inte i flödet vi lär oss.. då har vi redan lärt oss det vi skall lära oss i det vi arbetat med...
men befinner du dig i flödet just nu ?? Så härligt , enjoy the ride !!!
Är du inte i flödet just nu ?? så kan du vara säker på att flödet kommer om du fortsätter att jobba med dig själv.

Allting i livet ÄR energier , det betyder att allting också ändras hela tiden, varje sekund av tiden du andas så ändras förutsättningar , situationer osv . runt dig ..
Även du förändras dina celler ändras hela tiden..
det skall vara så , allt skall vara i rörelse.
Därför är det väldigt viktigt att njuta av varje stund för just den här stunden får du aldrig tillbaka igen !!

Hur får jag in mer flöde och kärlek i mitt liv ??
genom att lyssna till ditt hjärta och följa din intuition / känsla.
lev livet utan begränsning.
Var i nuet i allt du gör , var ett med varje stund .
Acceptera dig själv , älska dig själv som du är.
Ta ansvar för dig själv och se dig själv som aktör i den skapande processen som vi människor kallar för liv !!
Stressa inte , då stänger du av energierna av flöde !!
Oroa dig inte !! då går du ifrån flöde in till kamp..
dessutom kommer allt ordna sig det gör det alltid !!

Jag önskar dig alla lycka till med din resa till mer flöde i ditt liv !!
Lämna gärna någon kommentar på mina inlägg , då blir jag jätteglad !!

Tack för ordet =)
kram
Anna

4 kommentarer:

  1. Hej Anna,
    Livet är en skola. Det håller jag verkligen med dig om! Ibland har jag lust att "hoppa av skolan" men så tänker jag på min familj och får tillbaka styrkan och nyfikenheten att vilja lära mig mer i skolan :-). När jag har flow så är det underbart! På senare tid, när jag inte har flow, utan verkligen har fasnat, så tänker jag: "Nu är jag på väg att lära mig något. Jag är nyfiken på vad det är. Ta det lungt. Allt ordnar sig till det bästa för mig/familjen. Låt bli att stressa upp dig. Änglarna/min hjälp kommer att se till att det löser sig till det bästa bara jag litar på det...men.. nu bli jag ivrig!! HUR ska de hjälpa mig? Vad ska JAG göra föra att det ska bli bra? Jo...jag vänder mig mot det som är sant i situationen och är ärlig i det jag gör och säger till mig själv och andra! Sen tackar jag för hjälpen som jag får, och man får lite flow igen" TACK för dina rader Anna som får mig att tänka till och le inombords. Kram Susanna

    SvaraRadera
  2. Hej susanna !!
    tack för din kommentar !!
    vilken härlig filosofi du har !!
    Med ditt focus blir dipparna mindre djupa och går snabbt över !!
    fortsätt så =D
    önskar dig en härlig dag !!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Vill bara lämna några rader kände jag...
    I kväll hoppade jag tyvärr över det mesta du skrev om Ådi för jag kände att jag blev ledsen och det kände jag inte för att bli precis innan jag skall sova. Jag hittade ganska snabbt "flöde"!

    När jag inte har något flow brukar jag alltid tänka att "det kommer något gott ur detta också" och att "vi får se vad jag lär mig på detta". Och så avslutar jag alltid med att tänka på att "allting löser sig till slut på något sätt och det som sker det sker".
    Och när jag tänkt på detta, brukar jag alltid känna mig lugnare inombords. :) Även om det är något som är jobbigt, kan jag ändå ibland känna en liten nyfikenhet på vad det det kommer komma ur just detta.

    Tack Anna för påminnelser och nya tankar som väcks när jag läser dina bloggar! :)

    Kram
    Lina S

    SvaraRadera
  4. Lina :
    tack för dina tankar !!
    ja viktigt är att hitta det som funkar för en själv, och visst är det skönt att veta att livet är i förändring och att det kommer något bra ur allt som sker !!

    kramar
    Anna

    SvaraRadera