söndag 1 juli 2012

TACK!!


alla vackra människor som sänt era tankar och hälsningar när min älskade hund for till änglarna och den grönaste av ängar.
det värmer skönt i hjärtat !!

Men livet rullar på och det är skönt hur snabbt kroppen anpassar sig , vore jobbigt om man fastnade ...
en fin påminnelse om att inget i livet varar för evigt , inte de bra dagarna men heller inte de dåliga ..
allt handlar om faser...
vilken fas är du i ditt liv just nu ??
om det är en fas / cykel som du trivs i så passa på att njut av den till sista droppen !!
är det en cykel som du inte känner dig bekväm i ?? Då har jag en god nyhet till dig , det går snart över och blir bättre...
Skönt eller hur ??
att du bara har den här stunden , att du inte behöver tänka på morgondagen för att känna att livet knackar på dörren..
det enda du behöver bry dig om är detta ögonblick.
förändra det inte , bara var i det , upplev det . andas det och lev det !!

V 28 har vi på Annas Änglarum sommarcafe´
det är en dröm jag haft sedan jag var riktigt liten.
Sommarcafe´med " farmors kakor " inte recept som jag lärt mig av min farmor men gamla kakor såsom drömmar , finska pinnar och kanelbullar..
vackra kaffekoppar som står på blommig duk.
saft i butelj...
nu tänkte jag testköra den drömmen lite ..
en vecka med sommarcafe, man kommer och fika , umgås och hänger..
samtidigt passar jag på att rea ut produktsortimentet i "änglabutiken" för att göra plats för höstens kommande nyheter.
Mysigt !!
har du vägarna förbi , så är du mer än välkommen !!

till sist vill jag bara dela med mig av några övningar som handlar om kreativitet och framförallt hur du kan locka fram din kreativitet.

En kreativ dag :
idag skall du få använda din energi till kreativitet.
Börja med att starta upp dagen på vad du tycker är ett bra sätt och sätt dig sedan i lugn och ro och känn in dig själv.
Hur känner du dig just nu ?
hur känns din inre värld just nu ?
vad handlar dina tankar om ?
Försök få kontakt med din kreativa kraft , se för ditt inre hur den uttrycker din kraft ?
förslag som du kan använda dig av att släppa loss din kreativitet och skaparlust :
* sätt dig ner och ta kontakt med dig själv börja skriv av dig allt som du känner just nu, vad din inre röst säger att du skall skriva, vilka färger som lyser starkast när du blindar,
vad dina innersta önskningar handlar om etc etc.
* någon gång under dagen när du är ensam, sätt på musik som du tycker om och höj volymen , börja dansa och dansa som du aldrig gjort förr.
dansa av glädje , lycka , som om det inte finns något annat än du och musiken och allt du har är den här stunden.
* ta fram papper och penna, och skissa upp hur ditt dröm hus som du skulle vilja bo i , hur trädgården ser ut osv. om det inte fanns några som helst begränsningar
* skriv ner : om jag vore ett djur vilket djur skulle jag vara då ?
skriv ner det och skriv ner vilka egenskaper djuret har , hur du tror att du skulle leva och hur du skulle känna, försök känn in djurets själ och skriv allt som du
kommer på.
* skaffa papper som är lite tjockare och låna barnbarnens vattenfärger eller skaffa egna .
tag kontakt med din skyddsängel och be att hon visar sig för dig genom penseln och på ditt papper.
släpp prestation och låt nästan penseln gå av sig själv, kanske hjälper det dig om du blundar, ta då på färg på penseln först.
måla färgerna och konturerna som kommer till dig, kanske får du bara en färg då är det helt ok.
* använd fortfarande papper och vattenfärg och tag kontakt med ditt hjärta, känn att du går in i ditt eget hjärta och känn att du förmedlar allt du känner med penseln.
som om du inte längre har ett språk , och inte kan prata utan det enda sättet du kan uttrycka dig på är genom målandet.
allting är tillåtet, inget är fel eller fult !!

* kanske har du andra sätt att uttrycka din kreativitet på. gör då det, gör det du tycker är roligt . hela poängen är att du skall få uttrycka din skaparglädje.

lycka till !!



Njut av dagen !!
kramar
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar