söndag 10 juni 2012









Ådi det är så svårt att beskriva honom för han var så mycket !!
hans själ var enorm påminde väldigt mycket om aslan i filmerna om Narnia!!
när jag såg in i hans ögon såg jag alltid ett lejon samt ödmjukhet , kärlek!!
Jag brukade säga att det finns enbart kärlek i honom.
Vi har alltid haft en stark kontakt och kommunicerat telepatiskt.
han har liksom alltid tagit hand om mig , tröstat mig med kloka ord när jag varit ledsen , fångat upp mig energi och känslomässigt när jag fallit.
peppat mig när jag är på väg att ge upp.
förklarat för mig när jag inte förstått.
givit mig information om mina klienter , som har behövt lite extra.
han har lärt mig allt jag vet om kärlek ...
jag har betraktat honom som min allra bästa vän i nästan 10 år..
Människor har ju som för de flesta kommit och gått i mitt liv , men han har aldrig lämnat mig , aldrig svikit mig..
inte ens nu =)
inte ens döden har lyckats skilja oss åt =)
Han påminner mig att där något tar slut får något annat sin början.
och nästan direkt efter sin död , tog han kontakt med mig !!
fantastiskt eller hur ??!!

vi kommer fortsätta jobba tillsammans och han kommer fortsätta vara min andliga mästare <3

Ådi har under en tid haft ont av sin artros i höfter och bakben.
men han klagade ALDRIG !!
för en vecka sedan talade han om att det är dax för honom att åka hem.
och hur svårt det än har varit för mig att acceptera det så har jag känt mig tvungen att bevilja hans önskan.
som för att få ge tillbaka lite av allt han gjort för mig och alla runt omkring.
historierna om honom och "hans verk" är många och fantastiska !!
Vi har sett många mirakel ske tillsammans , och jag är säker på att han kommer fortsätta jobba med mig i
änglahuset !!
Under veckan som gick innan själva hemresan så berättade han hur han ville att det skulle gå till , var han ville begravas, åt vilket håll kroppen skule ligga m.m.
Han var t.om med när vi förberedde allt det här, och det kändes så naturligt , som att förbereda sig för en långresa.
han ville vi skulle plantera en buske eller träd på graven alldeles direkt efter kroppen var nere i jorden för att kunna förena sig med den och bli ett med den.
på det viset kommer han kunna sprida sin energi och ande över trädgården här menar han.
som en påminnelse att ingenting tar slut , att allt går runt. finns inget slut ingen början bara cykler.
Jag var själv med när han begravdes och lade över jorden på honom, välsignade honom och såg till så att änglarna ledde honom hem.
jag såg att de la en röd mantel av sammet på hans rygg och rullade ut röda mattan !! =D
Det stod massor av ljusvarelser längs sidorna och hyllade honom, välkomnade honom hem !!
så att fick vara så majestätisk som hans själ är !!

När jag nu efteråt pratar med honom så ser jag en ljusvarelse framför mig och inte alltid en hund.
hund var bara formen han tog för att kunna komma och vara hos mig , han visste att ända sedan jag var liten ville jag ha en hund =D
Han är sannerligen en mästare av stora mått !!

väldigt kort efter hans död kom han till mig och visade att han lever och har det bra..
det har bara gått 2 dagar men vi har redan hunnit att göra flera mirakler =)=)
han ligger inte på latsidan direkt =)

igår hade vi besök har av släktingar och när de åkt hem ringde de och sa att de tappat sina nycklar , de bad att vi skulle titta i vår trädgård om vi tappat dem där.
jag kände direkt att de inte var där och jag bad ådi att han skulle ge nycklarna till ägarna.
kort därefter ringde de och sa att de hittat nycklarna i matkassen (!!) med mat som dom handlat på vägen hem !!!
Jag såg hur ådi hade lagt dem där =)=)

igår var jag uppe hos en familje medlem och pratade om ådi.. min andra hund Tindra var med..
plötsligt såg vi båda fysiskt hur tindra ändrade ansiktsform , båda 2 utbrast att det var ådi som kom igenom..
vi ropade hans namn och han vände sig mot oss och tittade oss i ögonen !!
han gjorde rörelser som bara han gjorde , la tassen i knät , och la sig på rygg när man gosade med honom !!!!
det höll sig några minuter sedan blev ansiktet tindras igen och vi såg att han inte längre var där.
det var hans sätt att visa att han hade det bra..
han kändes jätte lycklig och tacksam !!!

så underbart !!!
han lever vidare helt klart , inte för att jag tvivlat det har jag aldrig gjort men det är ändå skönt att veta eller hur ??!!
Jag slår vad om att ha kommer fortsätta göra mycket gott i änglahuset!!

TACK Ådi för allt fantastiskt du givit / ger!!
jag älskar dig och kommer aldrig glömma dig !!
Tack för att du gett mig tindra så att jag slipper vara ensam !!
jag förstår att du redan började planera hemresan när vi skaffade henne för nästan 2 år sedan.
Du ville inte ge dig av förrän du visste att hon skulle klara sig , och du lärt upp henne en del saker !!
saknade efter dig är stor , men det går lättare och lättare att andas !!
Jag älskar dig NU och för alltid !!!
<3<3

4 kommentarer:

  1. Anna! Jag blir så ledsen men samtidigt lugn i mitt sinne när jag får veta att ådi har det bra. Det gör ont att veta att våra kära hundar lämnar oss, men samtidigt skönt att veta att änglarna hjälper till så det blir bra.
    Många kramar till dig // Christina Erlandsson

    SvaraRadera
  2. Tack christina för din hälsning !!
    det värmer gott !!
    ja visst är det skönt att veta att de har det bra och att själen lever vidare i en annan verklighet.
    kram
    anna
    Annasänglarum

    SvaraRadera
  3. Hej Anna.
    Det är alltid tråkigt att mista sin vän, sin kärlek. Ni har fina minnen ihop och det kan ingen ta ifrån er! Samtidigt har ni varandra men på ett annat plan...så att säga. Underbart att höra att Ådi har det bra och att ni fortfarande möter varandra :-)! Jag rös i hela min kropp när jag läste ditt brev om Ådi...ta hand om dig och krama Tindra ifrån mig. Trevlig sommar till er alla. Kram Susanna

    SvaraRadera
  4. Tack susanna !!
    va gulligt av dig .
    ja det är skönt att vila i vetskapen att vi fortfarande kan ge varandra kärlek och vänskap om än i annan form =)
    vi kommunicerar varje dag så det känns skönt.
    det är bara kroppen som behöver vänja sig vid att ådi:s kropp inte längre är här , att inte kunna vidröra hans kropp och känna hans päls, det är svårt men det går bättre och bättre för var dag som går =)
    kärlek till dig !!
    Anna

    SvaraRadera