måndag 16 juli 2012

semester tider





mmm smaka på det ordet SEMESTER !!
ljuvligt eller hur ?!!
dagar som är oskrivna, att fylla med vad som helst !!
vila , återhämtning, trädgårds/ hus projekt , saker att hinna med som inte gör annars.
utflykter och äventyr.
samvaro med vänner och familj..

semester detta fantastiska påfund.
eller??
det kan också skapa stress och rastlöshet , nästan lite panik om du tillhör kategorin av människor som listar upp allt du MÅSTE hinna med på semester.
kanske har du också ångest över att du måste verka spännande , en god mamma som hittar på massa saker med dina barn , en spontan väninna som är rolig att vara med etc etc
och du bara måste uppdatera dina inlägg på fb.

hur som helst så är mitt förslag att du funderar över ett par saker .
* vad behöver jag bäst just nu ?? lugn och ro , äventyr eller något annat ??
* vad är det bästa sättet för mig att tillföra dessa saker ??
* MIN SEMESTER vad vill jag att den skall innehålla ??
* hur tillämpar jag det ??

dessa saker är bra att fundera över utan att ta hänsyn till vad andra har för åsikter om det.

för personlig del så börjar min semester idag ..
Även om jag tycker att jag lever min dröm varje dag och jobbar med det jag älskar så behöver även jag ett avbrott ibland.
dels för att skapa utrymme och TID för en del saker jag gillar som jag har svårt att i vanliga fall skapa tid till.
tex att skriva ...
eller ta en fika på stan..
eller träna lite yoga..
annat jag vill / ska göra på min semester.. :
* fundera och filosofera. visst är det underbart att bara ta med sig sin tekopp och välja ut en härlig plats utomhus . för min del blir det bland mina vackara rosor som jag älskar. helst där jag hör naturens andetag så som vinden.
och bara tillåta sig att låta alla tankar flöda fritt. fundera över livet i stort och smått. eller unna sig en stund med en bok.
varhelst man känner för.

* åka på semester med min underbara familj.
älskar att upptäcka nya platser, få nya intryck , andas in ny luft som kanaliseras till ny energi att ta av en grå november dag =)

* meditera som en TOK.. helst flera gånger om dagen för att jag mår så bra av det.

* träna med naturen som gym =)

* äta god mat i goda vänners lag

* spåna på lite nya ideer

* safta och sylta av vad som finns av naturens eget skafferi.

och säkert kommer jag in här på bloggen emellanåt för att skicka en liten hälsning..

i vilket fall som helst så önskar jag er alla en riktigt härlig semester och sommar !!
NJUT det är du värd !!!
kärlek
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar