torsdag 29 december 2011

nyårslöften på mitt sätt

sista dagen på detta året ..
hur sammanfattar du ditt år ??
vad har det inneburit för dig ??
och framförallt , vad har du lärt dig , vilka erfarenheter har du fått under året ??
ibland kan det vara värdefullt att göra en liten sammanställning av vad som hänt , vad som inte hänt. fanns det något som inte riktigt blev som man tänkt sig , finns det något man kan göra annorlunda till nästa gång .
vilka dörrar kan man stänga och vilka kan man öppna på vid gavel ??

erfarenheter berikar livet , för har ni tänkt på en sak ..
framrutan är alltid mycket större än backspegeln precis som det ska vara !!

nyårslöften är det ju alltid så mycket tal om till ett nytt år , och visst är det så att man blir sugen på att "börja på nytt" när ett nytt år stundas..
det som om man får en ny chans ...

men nyårslöften kan ju tolkas och önskas i olika dimensioner.
ett nyårslöfte kan ju vara ett löfte att lyssna på sig själv bättre eller att behandla sig själv bättre.
för hur som helst så finns det en relation som är viktigare än någon annan och det är relationen du har till dig själv, en relation du aldrig kan fly ifrån utan som du alltid kan räkna med..

ett bra sätt att få saker att hända - som man vill - i en snabb hastighet , faktiskt fortare än du kan säga hoppsan !
är att skriva ner saker / önskningar som man vill ha i sitt liv på ett papper.
men tänk på att bara skriva sådant som du faktiskt vill ska hända !!
läs lite i förra inlägget om du vill få inspiration till det =)

en ny variant på nyårslöfte kan också vara att du skriver ett kontrakt med dig själv , där du utgår utifrån kärlek och omtanke och bojkottar alla krav och måsten.

nedan följer några exempel på nyårslöften som du gärna får använda dig av om du vill:

2012 lovar jag att :
* lyssna mer på mig själv av vad JAG VILL
* ge mer respekt till mig själv
* skapa utrymme i min tillvaro för avslappning
* meditera på en mer regelbunden basis
* planera in "ego" dagar i kalendern där jag inte tänker på alla andra utan sätter mig själv och mina behov i främsta rummet.
* tänka mer på vad jag stoppar i mig men inte för att klara något viktmål utan att ge min kropp den näring som den mår bäst av.
* motionera på ett sätt som för kroppen och själen i balans
* skratta mycket
* vara mycket med människor som jag mår bra av att vara med , som älskar mig för den jag är
* sluta be om ursäkt för den jag är, ta plats
* utmana mina rädslor och inte strunta i saker bara för att jag är rädd
* värdesätta mig själv som person
* unna mig sköna behandlingar såsom massage , healing , m.m.
* tänka balans i miljö och omgivning i alla områden : kärlek , ekonomi , hälsa m.m.
* skriva drömdagbok
* träna yoga för att få djupare kontakt med min själ , och den jag verkligen är
* vara mycket ute i naturen
* resa och se mig omkring
* slappna av och sänka kraven
* få in mer kärlek i mitt liv
* våga bjuda på mig själv
* hålla mitt hjärta öppet
* inte döma saker i förväg utan se vart de leder
* tänka utmaningar och utveckling ist för problem
* se livet som en skola och tänka lärdom och erfarenhet ist för misstag
* bli en bra lyssnare
m.m

det finns hur mycket som helst, men hoppas att någon av punkterna berörde ditt hjärta och vidrörde din själ !!

Jag vill från djupet av mitt hjärta önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR !!!
DET HÄR ÅRET ÄR DITT ÅR !! det är du mer än väl värd !!

farväl 2011
och välkommen 2012 möjligheternas år !!!

kram
Anna
Annas Änglarum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar