onsdag 5 oktober 2011

FRIHET ÄR .... ?


Vad är frihet för dig ??
det kan vara en mängd olika saker och olika under livets gång beroende på var man befinner sig i livet och vilka utmaningar man ställs inför.
Det KAN vara :
ekonomisk frihet , att ha mer egen tid eller ha mer fritid osv.
Att känna 100% frihet är att vara i kontakt med den varelsen du är och framförallt ditt inre väsen.
Att vara i kontakt med sin själ.
Jag tror att känna full frihet är att inte fundera så mycket på vad det är utan bara leva.
Idag på min promenad fick jag en oväntad upplevelse.
Det var dax för vovvarna och jag själv att gå vår promenad, det var kall blåst och regn.
efter en kortstund när jag befann mig i den stunden och bara gick utan att fundera på om regnet var bra eller dåligt eller fundera på hur tråkigt jag SKULLE kunna känna att det var =)
så fick jag en rysning i hela min kropp jag rös av välbehag och en enormt fin energi uppenbarade sig i hela mitt väsen.
sedan fick jag en bild av total frihet för mig, jag KÄNDE TOTAL frihet och kontakt med min själ ja hela mitt väsen.
bilden var när jag var sisådär 14-15 år jag satt på min (sköt) häst och red i FULL GALOPP över stora öppna fält .
fälten var så stora så man såg varken var de började eller slutade..
total lycka och frihet helt i stunden av att jag och hästen var ett.
den här bilden kom så starkt så att jag kände luften i min strupe som att jag verkligen var där !!
Jag blev så berörd när jag gick där på promenaden så att jag började gråta , jag grät och grät för att det var så härligt att känna sig totalt FRI!!
mina hundar tittade på mig och frågade hur det var fatt !!=D

när jag fick den här enormt vackra upplevelsen så öppnade jag också mitt hjärta och lät energierna av det fylla mitt hjärta , det var fantastiskt !!
och jag förstod att det är så viktigt att känna sig totalt fri från tankar , känslor , prestation och annat.

och för mig är det enklaste sättet att komma i kontakt med sig själv när man gör någonting utan minsta tanke på att man gör det..
promenader är ett enkelt sätt och det är också så fint att bara gå , lämna allt och bara gå.
visst är det härligt att lämna tankar och idee´r hemma och bara gå, man når snabbt in i ett meditativt tillstånd och kan fylla sig med vahelst det du behöver bäst just nu.
MAGISKT eller hur ??!!

hitta din frihetsbild genom att fråga efter den och sedan vänta , gå, eller , måla eller sjung eller vad du vill utan en tanke på att ta emot din frihetsbild.
DÅ kommer den !!!

lycka till !!
kram Anna

DU ÄR en fri själ glöm aldrig det !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar