onsdag 5 oktober 2011

Vad säger DITT hjärta ??

Godmorgon alla underbara !!

Hösten är inte längre som en lätt viskning i ditt öra , utan nu mer på allvar !!
jag har inget emot hösten och jag älskar det faktum att vi nordbor är berikade med så många fina årstider.
förändring , transformation det passar mig bra.
dra gärna nytta av vinden /blåsten och regnet. det renar ditt väsen och blåser bort energier som har fastnat eller som du behöver göra dig av med !!

men idag tänkte jag skriva lite om vårt hjärta.
Hjärtat är så mycket mer än en stor muskel / organ i vår fysiska kropp som pumpar runt blodet.
Hjärtat är också ett stort vackert energi center , där alla fysiska verkligheter oftast har sin början.
Här sker manifestation, kommunikation och annat spännande.
Man kan ju tänka sig att all information tas emot i hjärnan och det gör det ju för allt som gäller vår fysiska kropp men hjärtat är så mycket mer.
det talar dagligen om små "hemligheter " för oss, vår intuition sitter också i hjärtat, vårt innersta väsen kommunicerar i hjärtat och all fördelning av energi börjar och delas ut av hjärtat..

Hjärtat har många användningsområden och arbetsuppgifter.
Hjärtat och själen är sammanlänkade och har ett och samma medvetande ( även om själen inte sitter påklistrad på dig utan är en energi som är DU)

Vad säger ditt hjärta till dig idag ??
Börja kommunicera med ditt hjärta , upptäck mer av dig själv, lev ett liv i flöde och kärlek !!

Dagens övning : ATT KOMMUNICERA MED SITT HJÄRTA !!

sätt dig tillrätta och gör det bekvämt för dig !!
Kanske känner du dig lite frusen , ta då och svep in dig i en filt , tänd ett ljus kanske sätt på lite behaglig bakgrundsmusik.
Viktigt att ha rätt temp. i rummet inte för varmt och inte för kallt.
släck ev lampor som kan blända dig och sitt i en dunkel tillvaro så att du lättare kommer in i avslappning.
Börja slappna av .. använd det sättet som fungerar bäst för dig , viktigt att du väljer ett sätt som du gör automatiskt utan att tänka.
kanske bara helt enkelt att fokusera på din andning..
Andas IN genom näsan UT genom munnen...
Ta långa , djupa ANDETAG, försök få med diafragman så att det inte bara är halsen som andas..
När nu kroppen börjar kännas behaglig och avslappnad, så där gosigt varm
börja släpp alla dina tankar som surrar runt i huvudet och alla känslor som åker runt i kroppen.
bara försök att bli så neutral du bara kan !!
tag nu kontakt med ditt hjärta genom att du föreställer dig att det är ett eget väsen.
KLIV in i det som om du kliver in i ett rum , kanske ser du en dörr som du behöver gå igenom först, kanske är det en TRÖG dörr, kanske behöver du knacka innan du passerar, vem är det då som öppnar ??
Tag lite tid till att bara utforska hjärtat, hur ser det ut där inne, känns det behagligt eller är stämningen tryckt ??
kanske hittar du några personer du känner där inne , kanske hittar du personer som du inte längre vill ha kvar ?? isåfall är det bara så enkelt att du ber dem gå och lämna ditt hjärta. känns det mörkt och trist be om en ljusstråle som städar upp och tar tillbaka din sanna vibration.
Fortsätt att utforska !!
gå längre och djupare in även om du känner ett motstånd eller känner dig rädd, vill jag att du går djupare och försöker känner dig älskad och trygg.
Visualisera en fotölj eller en bekväm stol där inne.
Sätt dig i den.
börja nu kommunicera med ditt hjärta så som du kommunicerar med vem som helst , om du vill så kan du be att hjärtat ( varelsen) visar sig för dig .

Här är några frågeställningar du kan använda dig av men du får givetvis fråga / prata om vad du vill..

*har du något du vill att jag skall bli uppmärksam på ?
* Hur mår du ?
* vilka känslor är viktiga i mitt liv just nu ?
* vad behöver jag fokusera / tänka på idag eller i morgon?
* vem är jag ?
* vilka rädslor/ begränsningar har jag som skuggar mitt ljus ?

detta är som sagt bara ledord på vägen men ju mer du kommunicerar med ditt hjärta desto mer "naturligt" kommer det att kännas.
Tänk bara på att du tackar för alla svar du får och går samma väg tillbaka till verkligheten igen.


Lycka till i utforskandet av ditt hjärta och ta hand om dig , det finns ingen mer som du !!!
Kram
Anna

ps. jag tar gärna emot feedback på mina inlägg, är roligt att veta om någon läser dem och om någon har glädje av dem =) ds.

4 kommentarer:

  1. hej Anna!
    Jag brukar vara inne på din blogg och läsa dina tankar och övningar:) Ska sätta mig och och försöka mig på den här också:) Sluta absolut inte skriva bara är intressant varje gång du skrivit något nytt:) kram

    SvaraRadera
  2. Hej !!
    Tack för din fina kommentar !!
    kul att du gillar mina ( våra) övningar.
    Lycka till med allt du företar dig =)
    jag fortsätter absolut skriva !! är roligt att höra att min "röst" blir hörd =D

    varm kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Jag går in då och då och läser din blogg och när jag ser på FB att du bloggat om något nytt blir jag glad och förväntansfull över vad det kan handla om denna gången!
    Jag gillar verkligen att läsa din tankar och övningar! En del känner jag igen mig i, en del är helt nytt, men oavsett är det bra att bli påmind om vissa saker ibland.

    Tack Anna! :)

    Kram från Lina
    (Svensson)

    SvaraRadera
  4. Tack Lina för din feedback !!
    roligt att höra att du tycker om mina tankar och insikter.
    kram
    Anna

    SvaraRadera