onsdag 30 december 2009

Besök på promenaden......




Känner mig tacksam över dagens promenad !! Lika fantastisk idag =)
Jag brukar i vanliga fall ta min hundpromenad på morgonen eller mitt på dagen när det är ljust.
Men idag har det varit en del annat pyssel så klockan hann att bli 16.30 innan jag kom ut .
Men desto mysigare blev den..
Vi gick i skogen och rätt som det var slutade ficklampan att fungera, då var mitt i skogen .. spännande tänkte jag hur hittar vi hem nu ? och just när jag skulle till att be om hjälp så sträckte sig månen över trädtopparna fullmåne och allt =D
Tack sa jag och knallade vidare..
och resten av promenaden följdes av diverse besök av småfolk , naturväsen , änglar och annat.. kändes jätte härligt..
Det var så mycket lättare att kommunicera nu när de fysiska ögonen var lite "handikappade".
det är ju därför också det är lättare att kommunicera med ögonen stängda i vanligt dagsljus.
Därför är det ju heller inte så värst knepigt att människor ibland är mörkrädda, det är ju när solen gått ner som det börjar, alla väsen kommer till liv och vågar röra sig fritt...
Ni vet barnens leksaker som blir till liv efter att lampan är släckt och trasdockorna börjar prata =D

Fast vi har ingen anledning att vara rädda , de vill oss inget ont de är ju bara lite nyfikna..
vidare så är det alltid väldigt hög energi vid fullmåne, så det bästa tillfället att kommunicera med dina guider om du tycker det är svårt annars är alltid vid fullmåne - helst natte tid då är energierna som högst natte tid eller tidig morgon (vid gryning innan det ljusnar )
Vid fullmåne är det också perfekt att ladda batterierna och fylla på med ny härlig energi, varför inte passa på och manifestera lite önskningar inför nyår och allt..
Uttryck och affirmera vad just du vill med det nya året.. inga löften bara manifestation.. det är ju då det händer =D

Har du några egna berättelser om just naturväsen och sånt , kanske hör du träden viska något till dig ibland när du använder promenaerna som en meditation ??
Du får jättegärna dela med dig här på bloggen eller om du har något annat du skulle vilja kommentera, det är superkul för mig att läsa för då vet jag att det faktiskt finns folk som läser mina "offentliga dagboks anteckningar " eller vad man nu skall kalla det ..
Från mig till er så önskar jag ett riktigt härligt gott slut på det gamla året och en hejdundrande magisk start på det nya året !!!
Det här året skall bli det bästa någonsin i ditt liv , det här året skall bli ett år då du manifesterar dina drömmar och föjer ditt hjärta !!!
jag önskar dig det allra bästa på alla plan !!
ljus och kärlek
Anna

2 kommentarer:

  1. Du vet vad jag vill ha under kommande året. :) Jag går på vad du sa, att man visst kan önska sig det där som verkar för bra för att någonsin kunna hända! Till sommaren kanske det börjar hända!
    Gott nytt till dig Anna och din familj. Kram!

    SvaraRadera
  2. Absolut Marie !! jag vet vad du syftar på =)
    Och allt är ju möjligt bara fortsätt fokusera på det så att energierna jobbar med dig inte emot..
    ha tillit till att det är möjligt, du kommer att fixa det !!!
    stora varma magiska kramar
    Anna

    SvaraRadera