onsdag 25 maj 2016

Läromästare

Hoppas att du har en förträfflig onsdag !
Jag njuter av en ledig dag och det var alldeles för länge sedan =)

Ni känner säkert igen känslan : När man jobbar med något man älskar så glömmer man av att man jobbar,
för allt känns så lekande lätt ! Och man
glömmer
liksom av att vara ledig ända tills kroppen säger ifrån
att nu vill jag minsann vara ledig =D

För mig har det varit en intensiv jobb period både höst , vinter och vår så nu längtar kroppen efter ledighet .
Där återhämtning,vila och bara-vara-mode skall vara naturliga inslag .

Jag hoppas också att jag inom en snar framtid kan vara lite mer aktiv här på bloggen =)

Idag vill jag dela med mig av morgonpromenadens insikt .

Att alla människor vi möter kan vara en potentiell läromästare på just DIN väg !
Vi är ju alla här för att hjälpa varandra visst .. men framförallt för att vi alla vill samma sak och har samma syfte :
Att utvecklas som människor och andliga väsen men också att jobba med oss själva.
Lösa tidigare karma , komma i djupare kontakt med oss själva , leva i kärlek osv

Och alla människor vi möter kan faktiskt vara din läromästare UTAN att varken du eller de vet om det.
Inte läromästare iform av att säga rätt saker vid rätt tidpunkt eller vara sådär extrem-ultra djup
utan bara att ni möts och delar ett ögonblick vid exakt rätt tillfälle.

Ofta känner man sig triggad av personens ord , handlingar eller annat som gör att känslor ifrån det förflutna
väcks i dig .
Du kan känna dig provocerad , arg , frustrerad ledsen överkörd eller något annat.
MEN i det här mötet / situationen gömmer sig en gudomlig gåva !!
En gåva av att du kan få lära dig något om dig själv ,, att du kan få komma i djupare kontakt med din själ .

Så var tacksam och fundera sedan över varfördet väcker saker i dig ....
Kommer den negativa känslan från det förflutna ?
Kanske från ditt inre barn ? din barndom ?

Kanske var det länge sedan du insåg hur fantastisk och värdefull du är och kanske vill ditt inre barn bara bli älskat =)

Var öppen och mottaglig mot din nästa ...

Där kan dölja sig en gömd skatt =)

Lev väl !
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar