söndag 6 september 2015

Affirmation , mindfullness och manifestation i en och samma övning !!




God söndags förmiddag på er !
Hoppas att ni har en härlig helg .
För er som följt min blogg tidigare blir kanske förvånade att jag skriver ett inlägg en söndag .
Det hör nämligen inte till mina vanliga rutiner att göra det men på morgonen fick jag till mig och var med om något anmärkningsvärt som jag bara måste dela med mig av =)

Jag var ute i vanlig ordning på min morgonpromenad när jag jag plötsligt fick en sådan där total närvaro och lyckokänsla som
bara regnade över mig och fyllde mig totalt !
jag fick en oerhörd dragning till att omvandla känslan till ord och började säga de ord som bara vällde ur mig ..

Är medveten att det låter som ett halleluja moment men det var det också !!

Först kom de 3 ord och jag hörde mig själv upprepa dessa ord om och om igen ...
Framgång , lycka kärlek ..
Framgång lycka kärlek ..
Framgång lycka kärlek
Jag sa dem om och om igen
sedan kom de 2 nya ord Eufori , glädje och orden symboliserade känslor i hur jag kände mig , hur jag vill leva mitt liv,
vilka ingredienser jag vill fylla det med och vad som skall vara mina måttstockar i livet , det som drar mig framåt !

Jag upprepade dessa 5 ord om och om igen ,
och sedan kom det 2 nya ord och helt plötsligt märkte jag att jag var tvungen att vara fullständigt och helt närvarande för
att komma ihåg alla ord, så fort jag tänkte på något annat kom jag av mig , så då blev det en sådan bra mindfulness övning också
för det gick inte att vara annat än i nuet !!
Då blev det hux flux en övning i mindfullness och det var enkelt att vara helt och total i det du gjorde !
Du kände vinden mot ansiktet , marken under dina fötter osv.

För varje gång du upprepade dessa ord gick orden djupare och djupare in och ändrade dina cellers struktrur , du släppte allt det du ville bli av med och fyllde på med det du rabblade.

Övningen hade helt plötsligt blivit : Mindfullness , affirmation och manifestation i en och samma övning !

Fiffigt va ?!




Framgång lycka kärlek
eufori glädje
förståelse förlåtelse
goda relationer upplevelser


Här har ni några av mina ord =)
Vilka ord vill du använda ?

Hoppas att du skapar dig en fortsatt härlig söndag , det har jag nu gjort =)

Med Kärlek
Anna
stress och friskvårdsterapeut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar