torsdag 30 april 2015

Valborgsmässoafton !!!


Här skall firas !!!
Fira att våren är här , att vi har allt det där goa framför oss med sol , värme , ledighet och lata dagar ..
Nåja inte riktigt än men snart så !!!
Varje år har vi en valborgsbrasa , där vi samlat ris och annat från skogen ..
skogen blir tacksam att vi städar upp och gör fint , vi blir tacksamma att vi får en valborgsbrasa =)
win-win

Jag älskar ljudet som sprakar när elden omfamnar kvistarna .
Vi brukar göra det till en mysig stund , bjuda hem några vänner , tända brasan
grilla lite korv och duka upp en mysig picknick !

jag själv brukar göra det till en slags cermoni.
Elden i sig är väldigt renande i sin karraktär :
* renar bort energier och känslor som du inte längre vill ha
* lämnar plats i ditt inre för något annat
* står för transformerande och förändring
* ger liv och värme

Så jag brukar tidigare på dagen innan brasan tänds , sätta mig en stund och skriva ner allt som jag vill släppa taget om .
Jag tackar för alla erfarenheter jag fått när den speciella händelsen , energin eller relationen funnits
i mitt liv och kan på så sätt göra mig redo för något nytt !
Det har givit mig väldigt positiva ringar på vattnet !
Sedan kastar jag in lappen i elden och tittar på när den brinner upp, och fokuserar på att det även
lämnar min kropp , mitt sinne mitt väsen.
jag står tyst och känner tacksamheten över att jag släppt detta gripa tag i mig !

har du ingen valborgsbrasa till hands kanske du kan gå någonstans där dom tänder en brasa ,
eller så får du slänga in lappen i braskaminen =)


Nu följer en liten lathund du kan använda dig av när du skriver din lapp till dig själv.
Tänk på det som ett brev till dig själv , som att du har en inre dialog med dig själv !

valborgsbrevet

Saker jag är redo att släppa taget om :
Vad har dessa saker givit mig ?
Vad har jag lärt mig om mig själv ?
Jag är så tacksam för :
För att :

Vad är det första jag skall göra nu när inte längre den kampen finns i mitt liv ?
Vilka nya möjligheter öppnas för mig nu ?

avsluta med :
Tack för möjligheten till denna cermoni !
Jag är nu mottaglig för nya möjligheter och nya insikter !
Tack tack tack !

Och med detta önskar jag alla läsare en härlig valborgsafton och första maj helg !

Med kärlek och insikt
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar