fredag 16 januari 2015

Väckarklocka och tulpaner ...





Hoppas att du haft en härlig jul och ett gott nytt år !!
2015 det blir mer och mer naturligt att säga eller hur ?!
I början av ett nytt år känns det alltid lite märkligt att skriva och säga det nya
årets siffror eller hur ...

En av de största gåvorna vid varje nytt år är att vi får en egen liten bok
där det står i detta fallet 2015 på ryggen ...
Med helt oskrivna blad ..
helt vita , där du kan fylla upp dem med precis vad du vill !!!
Det är ju som att du får inte bara 3 önskningar som i sagorna utan HUR många som helst !!
Och du kan önska precis vad som helst !!
Enda villkoret är att du måste TRO på dem
och du måste TYCKA att DU FÖRTJÄNAR dem , annars går de i inte i uppfyllelse !!!
en del fyller i den där boken allteftersom , tar liksom ett blad i taget och använder den lite
som en dagbok , tar livet som det kommer .
och det kan vara nog så spännande !!
Men för oss som vill ha förändring i något område , önskar oss något speciellt
eller bara vill få igång året med mycket flöde och energi ..

Vi ritar / skriver på sidorna INNAN de hänt för att välja riktning på året.
Vad vill du rita i din bok ??
Vad vill du att detta året skall ge dig ??
Vill du kanske byta jobb men inte vet hur du skall komma dit ??
Se ditt drömjobb framför dig och skriv in det / rita det i din bok
( även om boken är en metafor så kan du givetvis ha en bok där du ritar in dina önskningar)
Det är roligt att MANIFESTERA , och det roligaste är helt klart att du kan
önska dig vad du vill , det finns inga begränsningar

Själv har jag fått riktigt bra snurr på mitt år och det är många härliga energier som är i omlopp !!
Inte minst i företaget !!
I år bjuds det på en del nytt , bl.a en distanskurs som kör igång nu i början av februari !!
Det skall verkligen bli HUR kul som helst .
Ett bra koncept om du frågar mig , som deltagare kan man göra de kraftfulla övningar som
snurrar i gång energierna och skapar positiva förändringar i egen takt .
Man kan göra dem varje vecka , men också ta en paus om det behövs för att livet kommer emellan.

Jag har själv gått flera distanskurser och det var verkligen magiskt på så många sätt !!
Att det blir så kraftfullt har många förklaringar men en av dem är att man har en intention, en vilja
en övertygelse om vad man vill och vart man vill.
Och sedan investerar man tid , och energi på att nå dit !!
Det du sänder ut får du tillbaka , så enkelt så RÄTT och RÄTTVIST !

Vill ni ha mer info om distanskursen maila mig : hedin_anna@hotmail.com så berättar jag mer ..


Avslutningsvis skulle jag vilja bjuda på två händelser och iakttagelser ifrån mitt liv.
En liten inblick hur det är att leva mitt liv med känsligheten för energier och med andligheten som en viktig roll.

väckarklockan
Varje morgon går jag upp kl 5 för att ha gott om tid på morgonen till att yoga , promenera ,meditera, skriva tacksamhetsdagbok
m.m. Det är en rutin jag försöker få till varje morgon , på så sätt har jag god energi hela dagen.
och påbörjar dagen på bästa tänkbara vis .
Ofta vaknar jag av mig själv( änglarna viskar i mitt öra att det är dax att vakna)
Väckarklockan står på en byrå i mitt sovrum precis jämte sängen .
Någon telefon har jag inte i rummet för det kan störa min nattsömn .
I morses vaknade jag av att min dotter tittade in och klockan var då 6.45 !!!
Väckarklockan hade inte ringt ...
jaja konstigare saker har ju hänt tänkte jag - jag glömde väl att sätta på den...
men .. den var inte ens i sovrummet på byrån , jag hittade den INGENSTANS ..
den stod i köket ...
där har jag aldrig ställt den .... OCH den var PÅ !!!
Änglarna tyckte helt enkelt att jag behövde sova ... =)
och DET gjorde jag !! i nästan 9 timmar =)

Änglarna , och vännerna däruppe vet vad vi behöver , fast vi inte alltid vet det själva.
Vi behöver inte fundera om vi tar rätt val i livet .
De tar hand om oss på bästa tänkbara vis . Bara vi är öppna och ser saker och ting som händer med kärlekens ögon och
visar tacksamhet över allt de gör för oss. VI ÄR ALDRIG ENSAMMA !



Tulpaner
I går var det tulpanens dag och jag köpte en bukett till min älskade man .
Jag stod i affären och fastnade för en bukett med vita tulpaner .
När jag lyfte buketten ur hinken så förstod jag varför jag ville ha just den buketten.
I den inplastade buketten var det 9 vita tulpaner och en tvåfärgad röd/vit.
det var den enda buketten som såg ut så , den var UNIK det var därför mitt hjärta valde ut den !

Änglarna hade sänt mig en påminnelse :
De sa med buketten :
DU ÄR UNIK !!
Av alla andra människor som finns på jorden och som någonsin har funnits finns det ingen
annan som ser ut eller är som JUST DU !!
DU är som tulpanen ONE OF A KIND
världen behöver dig med alla dina egenskaper och syften !
Glöm aldrig det , och ändra dig inte utan var precis så som du är !!
Du är fantastisk


Med kärlek
Anna
Medial vägledare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar