måndag 19 januari 2015

Jag är sann mot mig själv ...



Tillbaka igen efter julledighet !
Visst har jag varit igång på halvfart i en vecka nu , skrivit på vårens kurser , nyheter , nyhetsbrev m.m.
Men det är ändå inte riktigt samma sak som att öppna dörrarna till klientmottagningen efter ett tags ledighet .
Det känns så bra !!
Så jätteroligt att få vara igång igen , möta er alla goa människor som vill jobba med er själva , investera i er själva
och sätta er själva i främsta rummet !!

Mitt jobb berikar mig på så många sätt.
Ett av det allra bästa är att det aldrig någonsin blir tråkigt.
Ingen dag är den andra lik och inget möte är det andra likt .
Som idag :
Det har varit : Medial utveckling ,
vägledning för bättre självkänsla,
start på stresshanteringsprogram och regression bl.a .

Jag är så otroligt tacksam för mitt arbete , att jag verkligen kan arbeta med något jag känner passion för .
Att jag har fått lov att skapa ett arbete som jag trivs med , med arbetstider som passar mig
och arbetsuppgifter som jag har kunnat forma alldeles själv.

Ta en titt på dagens rubrik :
JAG ÄR SANN MOT MIG SJÄLV
Vad betyder det att vara sann mot sig själv ?
Ja det beror ju på vem man frågar givetvis , men i min värld:
* Att tala sanning
* Att tänka sanning ( rena tankar )
* Att handla efter det som är sant för mig
* Att behandla mig själv med värdighet och respekt
* Att göra saker i enlighet med det som är kärlek för mig
* Att ta hand om hela mig såsom kropp , sinne , själ.

Dessa 6 punkter tänker jag skriva mer om i mina följande 6 inlägg här på bloggen.

Vad händer om jag inte lever , andas och handlar i enlighet med min sanning ??
Ja vi känner oss :
Orkeslösa , deprimerade .
Har svårt att hitta meningsfullhet .
Vilket ofta leder till att vi ställer oss frågan :
Varför gör jag det jag gör varje dag ?
Hur hamnade jag här ? Är det här jag vill vara ?
Om svaret är NEJ , vart önskar jag att jag var ?

Att leva tvärtemot det som är vår sanning är att dela ut sin kraft till andra.
Att tappa tron på sig själv , och istället jämföra oss med andra .
Vi finner kanske då att det finns alltid någon som är bättre , starkare , snyggare osv.

Efter en tid känner vi också att tappat vår kompass.. att vi tappat bort oss själva ,
vet inte var vi skall leta , men vet bara att vi så gärna vill hitta tillbaka till oss själva, sluta söka
och landa.

Om du som läser detta känner igen dig i något av mina formuleringar ..
Så vill jag bara säga , att du inte alls är ensam !
Vi är många som känner / någon gång har känt så .
Och det är inte alls svårt att få till en förändring !
Det enda du behöver göra är att börja följa det som är din sanning
och vad det innebär vet du bäst själv .
Har du ingen aning kan du kanske få inspiration av att läsa om det som
är att följa min sanning i kommande blogginlägg .

och för att starta din förändring redan nu kan du säga följande mening
som en affirmation ( upprepa den för dig själv om och om igen)
Jag är sann mot mig själv !

Med kärlek
Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar