tisdag 5 november 2013

Don´t try to do it - JUST DO IT !!

Har ni tänkt på hur många gånger vi brukar säga :
" det skall jag försöka med " eller " jag skall försöka göra mitt bästa " och ha en framtoning
som att ditt bästa inte är gott nog..

Varför är det så ???
Varför nervärderar vi oss så ofta och i många situationer ??

När vi föds och växer upp har vi en balanserad självkänsla och gott självförtroende.
Har tron på oss själva och gör alltid så gott vi kan i den förvissningen att det är det enda
som behövs.

När byts den tron ut mot misstro om oss själva .
En sorts nervärdering som gör att vi inte tror att vi kan , att vi duger eller
räcker till ????

Vid vilken situation i livet tillåter vi att det blir så ??

Vilken motgång är det som får grepp om oss ??

För alla dessa tankar som vi skapat kan vi hur lätt som helst ändra på..
så att vi är övertygade om att vi gör vårt bästa och att det RÄCKER !!

Känner du igen dig i något av det jag beskrivit ???
då är du inte ensam !!

det finns många som tycker så !!
Faktum är att det är den vanligaste orsaken till att man söker sig till mig
som coach , stress och friskvårdsterapeut och andlig coach.
Att man känner att något fattas , man känner sig halv ...
känner inte att man hittat rätt i livet ..

Nåväl om du känner igen dig så kanske du skulle tycka det är värdefullt med ett par " ord på vägen "
som jag tänkte ge dig nu !!

TIPS PÅ HUR JAG VÄNDER NEGATIVA TANKAR OM MIG SJÄLV TILL POSITIVA :

* När någon frågar dig : kan du lösa detta ? kommer du lyckas ? Kan du anta denna utmaningen ?
etc. svara inte : jag skall göra mitt bästa , jag skall försöka , osv
säg : JA det fixar jag ! Det löser jag ! Inga problem etc
då har du bestämt dig för att lyckas och det är det enda som finns för dig .
Du låter inte några tvivel komma in . don´t try it - JUST DO IT !!

* DET ÄR INTE HUR DU HAR DET UTAN HUR DU TAR DET !!
Har du hört det uttrycket någon gång ??
det ligger en hel del sanning i det .
saker och ting som händer i ditt liv skall inte alltid analyseras ..
det bara händer ..
jorden snurrar , ditt liv snurrar och du snurrar hela tiden .
saker kommer och går .
jobbiga saker och härliga saker kommer , blossar upp och försvinner
det kan vi vara säkra på !!
Därför är det ingen ide att ödsla energi på sådant vi inte kan påverka eller hur ??
så nästa gång något händer som du inte är helt bekväm med...
försök att tänka :
OK det här kommer också passera och försvinna .
Försök att se VINNINGEN med det .
försök att hitta det positiva med att det faktiskt händer.
för det finns verkligen en mening med allt , ÄVEN om vi inte först ser det !!

* Har du en tung dag ??
försök att vara i det utan att försöka få det att försvinna ..
men för varje jobbig tanke , hittar du 3 saker att vara tacksam över !!
JU mer tacksamhet du lyckas tänka på ju fortare kommer du att vända din inre värld och din yttre.

* till sist :
Insidan speglar utsidan !!
det betyder att allt du känner inombords syns i din yttre energi och aura.
så för att lösa världsliga problem såsom :
ekonomi , kärlek , vänner , jobb m.m.
behöver du gräva i ditt inre och fundera över varför det är en issue för dig !!
LYCKA TILL !!!!

2 kommentarer:

  1. Mycket tänkvärt Anna.

    SvaraRadera
  2. Tack för din respons !!
    Och kul att du gillade den !!

    SvaraRadera