måndag 5 augusti 2013

sista semesterveckan !!

VA ???? redan ??? det måste vara någon som skojar med mig !!!
hmm ungefär så känns det faktiskt !!!
sommaren, semestern har gått så vansinnigt fort ..
tänk när jag var liten och de vuxna sa att sommarlovet gått fort , månaderna innan jul går fort osv.
så tyckte jag inte alls det !
Ett år kändes ju jätte långt !! speciellt om man gick och längtade efter något speciellt !!

men nu kan jag verkligen sätta mig in i vad de menade.
och jag har haft en helt fantastisk ledighet !!
jag har tillbringat mycket tid med min familj vid havet på paradiset ÖLAND !!
där har jag kunnat njuta av vacker natur, godmat , fina människor och mycket annat.
jag har verkligen varit ledig !!
och massor av härlig energi har bunkrats så nu känner jag mig redo att snart sätta tänderna i en ny höst och vinter !!
Denna veckan är visserligen fortfarande semester , men jag har valt att ha en hel del planerings tid
den här veckan , för att det inte skall bli så stressigt när jag väl börjar jobba igen.

Under sommaren har jag även kunnat ta emot en hel ny inspiration till en massa ideer i företagssammanhang.
för så är det ju när allt annat får vila så får kreativiteten full fart !!
i allafall för mig !!
Jag kan avslöja att det blir en hel del nytt nu till hösten redan och en del uppskattade favoriter som kommer tillbaka.

En del kursverksamheter kommer vi att ha och lite föreäsningar, och lite annat smått och gott.
jag kan inte avslöja så mycket riktigt än , men snart så ..
häng med här på bloggen och håll koll på hemsidan så missar ni inget !!

jag hoppas verkligen att ni också haft en alldeles underbar sommar !!

vad har varit det bästa med din sommar ??
Allt gott !!
Anna

4 kommentarer:

  1. Hej Anna. Så härligt att höra att din semester har varit bra och gett dig ny energi. Det har min med. Att vara med familjen, och då menar jag bara VARA med familjen har varit underbart. Jag håller med dig, det har gått fort och av den anledningen har jag försökt att njuta av varje dag och se det goda omkring oss. Då får min själ ro. Tyvärr gick min Farmor bort för någon vecka sedan. Hon hann bli 100 år och vi var med och firade hennes dag. Hon satt i sin stol och tog emot oss. Inget fel på hennes humör och humor! Den dagen hon gick bort var min faster där och hon sa att nu var Farmor icke kontaktbar...jag bad min faster säga ett par ord och då hade min Farmor rört på munnen! Jag tror att även om hon var icke kontaktbar så är jag säker på att hon hörde orden. Farmor var ju på väg till andra sidan och behövde bara släppa taget....och det kanske inte är så lätt i just den stunden. Så det har både varit glädje och sorg på semestern men jag tror på änglar så det hjälper mig. Så tacksam över att få ha spenderat semester med hela familjen och se barnen lära sig cykla! Inget är omöjligt :-). Kram och ta hand om dig och tack igen för det arbete du gör och dina fina ord! Susanna

    SvaraRadera
  2. Hej susanna !!
    Tack för ditt härliga inlägg !!
    Så härlig sommar du haft , skönt att ladda batterierna och tillåta sig att vara som man är !!
    Det är viktigt för att orka med livets alla utmaningar !
    Jag beklagar verkligen sorgen efter din farmor , ni stod varann nära det känner jag när jag läser vad du skrivit .
    Hon känns även så tacksam över att hennes övergång gick så bra.
    glädje och sorg i en gudomlig blandning , det är ju det livet är !
    Så vackert att höra att du släpper taget om din farmor på ett så fint sätt , och tillåter henne att gå vidare.
    det är viktigt både för dig och din farmor.
    Men du vet vad man säger , hon lever vidare i dina minnen och ditt hjärta.
    Och jag är säker på att hon snart kommer och tittar till dig ( om hon inte redan gjort det )
    KÄRLEK !!
    kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Anna
    Härligt att du trivs och haft det bra på Öland. Är verkligen paradiset.
    Var jätte kul o trevligt att träffa dig och verkligen spännande och intressant person. Ringde dig för ett bra tag sen för ville prata med dig om vad jag upplevde. Min sambo o jag va ute o åkte motorcykel en torsdagkväll och tittade upp på himmeln och såg änglar och figurer som typ va sorg,bråk och tråkigheter. Men va det att samma kväll dog min moster och hälsade på ett par kompisar som hade bråkat o sen dan efter fick jag ett sms av min son som hade börjat o missbruka eller ett återfall. men han har åkt tillbaks till behandlingshemmet och fått hjälp o förklaring osv. Man tänker mycket. kram carola

    SvaraRadera
  4. Hej Carola !
    Tack för ditt inlägg !
    Oj vad mycket saker ni har varit med om på sista tiden !!
    men av motgångar sägs det att man blir starkare , och det tror jag faktiskt på !!
    Allting i livet kan vi inte förhindra och saker och ting sker oftast av en högre mening.
    Slumpen har jag sedan länge slutat tro på.
    men det är inte alltid vi förstår saker och ting som händer , men det brukar ge sig med tiden.
    jag är säker på att din moster försökte på sitt eget sätt ta farväl av dig den där kvällen när ni åkte mottorcykel.
    och vad beträffar din son så hoppas jag av hela mitt hjärta att han får rätt hjälp , och har tillgång till allt det han behöver för att han vinner kampen över sitt missbruk !!
    Allt gott !!
    hoppas att vi ses nästa sommar igen !!
    Kram
    Anna

    SvaraRadera