onsdag 10 augusti 2011

höst tankar


Idag blåser höstens vindar in över hagarna och fälten .
iallafall där jag bor ..

och i luften känns det verkligen höst, vilket känns mycket bra tycker jag.
Nu är det dags för vardag , rutin med arbete , struktur och annat.
det känns i kroppen och energierna att de ställer in sig för ett annat flöde..
sommarens sista flöde passerar för att ge plats åt ny energi och förändring.
Är det inte underbart ???
Själv går jag nu in i ett flöde av inspiration och skapande..
vilka kurser skall vi ha underhösten??
Vilka öppettider ??
drop in - dag ??
osv och jag har kommit en god bit påväg, jag vet vilka arbetstider jag skall ha, jag vet vad som förväntas av mig och vad jag kommer att ägna mig åt..
lite förändringar blir det och en del förblir detsamma..

vad är det du gillar med hösten ?? vilka är höstens största höjdpunkter tycker du ??
och vad kommer hösten 2011 att innebära för dig ??


Därför ÄLSKAR jag hösten :

* alla vackra färger i naturen
* svampar som smakar sååå gott i omeletter, grytor eller på kvällsmackan
* LUFTEN - den känns ren , frigörande och mäktig
* allting fortsätter där det avslutades innan semestern , man fortsätter jobba där man slutade eller påbörjar något helt nytt.
* att krypa upp i soffan med filt , en kopp the´ och en bra bok
*tända ljus hör ju hösten till
* umgås med familj och vänner . När stressen från semestern lagt sig över allt man gjort och inte gjort under sommaren kryper alla in i sina stugor igen och kommer till ro.
* mysiga höstpromenader och bara njuta av naturen och förändringen som finns i den.


För att tillgodogöra sig all fantastisk energi som frigörs i naturen på hösten så kommer här mina 3 bästa tips:
* Andas in vinden - KÄNN att du blir ett med den och bara andas in luften. den frigör blockeringar och annat som är i vägen för att verkligen frigöra din kraft.
Be att vinden gör dig FRI
* sätt dig ute på en sten eller annat en riktigt stormig och regnig dag. Be att regnet och vinden verkligen går in i på djupet av din kropp och själ och lämna över allt "gammalt" som du inte längre vill ha eller behöver . det kan vara relationer som inte längre är bra för dig , saker , siuationer, tillstånd eller annat som du vill skall renas eller helt lämna ifrån dig. Känn att du helt släpper det och lämnar över det till naturen och be att vinden och regnet renar dig från topp till tå.
* varje dag under 30 dagar be om att få bli påfylld av naturens egen energi och be om att få bli ett med din FULLA kraft.

Lycka till !!
kramar
Anna
Annas Änglarum

1 kommentar:

  1. jaaa, härliga hösten och jag gillar rutinerna och mitt arbete. jag vill ju helst inte ens ha semester ;) inte förrän det känns som allt rullar mera i alla fall.
    vinden och regnet är ljuvligt! svalkar, rensar, helar

    Kram!!!

    SvaraRadera