onsdag 21 april 2010

Igår hade jag en sisådär halvrolig dag . Så där lite lagom grå, sorglig och tung till en början . Jag hade mycket tankar om livet, vart jag är påväg , vad jag vill i mitt liv , vilka som är mina riktiga vänner, värderingar m.m.

Men senare på dagen började jag ta tag i saker som länge legat och grott, släppa taget om vissa saker som jag kämpat med under en tid. Ni vet sådana där saker som man försöker ändra på , man lägger ner all energi , tålamod och ork och hoppas att det skall bli bättre....
Men igår provade jag en annan strategi, JAG SLÄPPTE TAGET OM DET I STÄLLET !!!!
Tog emot och gav en massa healing, och det slutade med att jag fick en riktigt stor och enormt produktiv dag.
Hur produktiv den blev och hur mycket nytta den gjorde förstod jag inte förrän idag, när morgonen passerat och dagen börjat....

Idag har jag en helt enormt fantastisk dag, MÅNGA pusselbitar faller på plats, jag känner mig enormt glad tacksam och sprittande lycklig. Jag befinner mig i ett ofantligt starkt flöde.
Jag känner mig nöjd efter att släppt taget om vissa saker som jag tyckt bara skall fungera !!!

och varför skriver jag om denna enorma egotripp ????
Jo det finns en stor poäng och lärdom och varför inte insikt i detta också som jag tänkte dela med mig till dig !!!
Kanske är du redo för att höra det kanske inte..
kanske har du hört det förut kanske inte...
Du gör som du vill. för det är DU och ingen annan som styr skutan.

Oavsett om det gäller en relation av något slag , en känsla , en specifik situation, ett område inom kärlek , vänskap, ekonomi, hälsa, arbete eller kanske ett mål du har satt upp..
Det spelar ingen roll , men vad det än är .. och det fungerar så där halvbra, att det leder till en yttre eller inre kamp. Du har gjort allt du kan och lite till för relationen , ekonomin, eller tex arbetet och du fortfarande inte känner att det flödar, så är insikten här SLÄPP TAGET om det släpp det och bry dig inte om hur men bara ha tillit till att det löser sig. Då lämnar du nämligen plats till något ännu bättre. OM man vill ha förändring så måste man släppa taget om det gamla för att det nya skall kunna få plats...
Samtidigt så är det enormt spännande och pirrigt att se vad som händer..
Universum och framförallt dina vänner från ljuset, vet vad dina innersta önskningar är , vad du går och längtar efter, så du går aldrig lottlös...

Men de kan inte välja åt dig , våga hoppa utför ditt inre stup och se att solen lyser ännu starkare bakom molnen !!
Du har allt att vinna och bara kamp att förlora !!!
När du släpper taget om EN situation så skapas en NY situation som följer din energi och mål bättre..
När du stänger en dörr så öppnas en som är ännu bättre...

Och här går det snabbt !!
Det jag förändrade och släppte igår får jag skörda idag =) FANTASTISKT!!!

Ta hand om dig för det finns ingen som du =)

I kärlekens tjänst
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar