torsdag 9 juli 2009

semester - sommar och sol?

Hej Hallå alla Änglar !!

Den här gången tänkte jag skriva lite om semester...
Vad är semester för dig? Är det att åka bort och vara med familjen eller är det att hinna med allt det där som du lovat dig själv att göra -PÅ SEMESTERN... eller är semester för dig att bara vara och ta dagen som den kommer ?
För mig är semester lite av varje jag vill hinna med att både umgås med familjen , göra saker som man bestämt sedan länge (och inte längre kan skjuta upp =) och ägna tid åt mig själv och bara vara.
Men en klok frågeställning dyker upp då

Varför är bara semestern så helig - jo visst jag förstår att det är den tiden på året som man har 4 veckors ledighet i en följd... Men är vi verkligen så stressade att vi behöver 4 veckor för att riktigt kunna njuta av semestern ?
typ 2 veckor för att förstå att man har semester och de andra två att göra sånt man vill /ska / bör göra på semstern....
Det är ju en skrämmande tanke att enda gången på året som vi verkligen fokuserar på att bara vara är på semestern....

varför inte ägna tid åt sig själv även under resten av året? ( jag menar inte att man skall springa upp till chefen och säga att man skall ha 4 veckors ledighet every now and then )

Varför inte lära oss att lyssna på vår kropps signaler när du behöver varva ner och vara lite extra snäll mot oss själva och inte vänta på att vi krockar med den där berömda "väggen".

Kroppen är ju egentligen väldigt intelligent som talar om saker för oss redan innan de har hänt !!
Att vara mer centrerad i hjärtat och lyssna på sin inre vägvisare och följa sin intuition för när det kommer till kritan så vet ju DU bäst vad DU behöver.
Mitt tips för att njuta av livet även efter semestern:
Lyssna till ditt hjärta och din inre mästare och LEV så som du vill leva!!!
Var centrerad i hjärtat och ge dig själv TID att bara vara..... Den är en sann investering i dig själv !!

Här kommer nästa tanke:
Alltför ofta när man frågar hur semestern varit så blir svaret : bra om det varit bra väder och dåligt om det varit dåligt väder..... !! Varför??
Är det så att vi har en fantasi om hur semestern skall vara för det är så vi minns våra sommarlov när vi var små?? ( fast även då regnade det en hel del - men det har vi förträngt)
Man är ju aldrig så kreativ som när det regnar för då har man mindre valmöjligheter..
Låt inte vädret bestämma hur du skall känna inuti Lycka eller missnöje....
Vädret är ju vad det är i alla fall !! Verkligheten ser ju ut på samma sätt oavsett hur vår sinnesstämning ser ut !!
Men : VALET ÄR ALLTID DITT !!!
Och ärligt talat så är i alla fall jag hellre lycklig än olycklig.

Välj Glädje , kärlek , inspiration .

På min hemsida under fliken happenings så håller jag i skrivande stund på att planera en del kurser som kommer att hållas under sommaren och hösten. 2 Helt nya kurser är:

VÄCK DIN INRE KRAFT den kursen handlar om att väcka upp dig ,
göra dig medveten på vad du är ämnad för,
få dig att öppna upp och leva dina drömmars liv
lösa upp knutarna från tidigare karma, rädslor m.m. som låser in och håller din kraft fången. Leva ditt liv utan begränsningar helt enkelt !!


Den andra helt nya kursen har jag inget namn på än men där skall vi fördjupa oss i de olika dimensionerna vi har runt oss , bekanta oss med småfolket som gärna vill leva i symbios och harmoni med oss och hjälpa till med diverse saker. Vi tittar på de olika elementen och hur de speglar oss själva och vår personlighet.
Och som alltid så är jag säker på att vi får besök av änglar , guider , själar m.fl jag är säker på att de kommer att bli väldigt spännande fyllt av magi !!

För att läsa mer om kurserna gå in på hemsidan www.annasänglarum.se
Å du ... lämna gärna något litet meddelande i gästboken eller sänd mig ett mail och tyck till om hemsidan, bloggen , synpunkter i övrigt... så att jag får reda på vad du tycker!!
Du är viktig för mig - Tack för att du finns !!

Jag önskar dig en fortsatt super trevlig sommar- det är du värd!!!
Med kärlek
Anna

3 kommentarer:

  1. VÄCK DIN INRE KRAFT - Den vill jag gå! När när när?! ;)

    SvaraRadera
  2. :) som i parallella dimensioner ser jag hur vi jobbar. intressant hur universum tycks trycka på vissa specifika punkter som nu är viktiga. 'väck din inre kraft' kommer bli kanon! den behövs verkligen nu i världen! :D massa kärlek, ljus och kramar
    syster jessica ;)

    SvaraRadera
  3. Tack för era trevliga kommentarer!!
    Kurserna för sensommar och höst är under uppbyggnad och kommer att presenteras på hemsidan under happenings inom kort... Håll utkik vet´ja !!
    kramar
    Anna

    SvaraRadera