fredag 22 maj 2009

Var stolt över uppnådda mål !!

Hej alla ljusbärare!!
Hoppas att allt är väl.
Idag tänkte jag skriva om något jag har funderat en del över.....
Det här med ceremonier och födelsedagar , högtider m.m.
Varför har vi inte mer sånt? vad är det för fel med att hylla dig själv ?
Man hör alltför ofta att vuxna människor säger att de "slutat fylla år" eller slutat fira sina födelsedagar.... Varför? Inte är det väl så att man är mindre värd när man är vuxen än när man är barn? nä tänker en del men jag vill inte känna mig gammal.. Nämen det där är ju bara ett biologiskt tal ... det betyder ju inget du är ju inte en dag äldre än vad du känner dig!!
Det beror ju på hur du ser på dig själv och vad du säger till dig själv.

Och så präglas man ju till vissa saker... ofta när många människor var små så fick dom höra att de inte skulle bli märkvärdiga att man inte skulle prata för mycket om sig själv för då var man egotrippad... Är det sant? är det så?
NEJ det är bara en så kallad "blueprint" en föreställning man har om något som egentligen inte är sant men som ligger kvar i ditt omedvetna för att det sades till dig när du var liten och för att dina föräldrar också fick höra när de var små osv. osv.

Jag tycker istället att vi skall vara stolta över oss själva hylla och fira en massa saker i livet...
Samla ihop lite vänner äta må gott och skratta och fira olika saker .
Delad glädje är dubbel glädje sägs det ju och visst är det så när du är glad och lycklig så vill du ju dela det med dem du tycker om så att de också blir glada och lyckliga!!

För 7 år sedan födde jag en helt underbar liten ängel som heter Isabelle .
Efter graviditeten startades en kamp om att komma ner i vikt . Få tillbaka den kropp jag var van vid att ha. För jag hade aldrig varit överviktig innan jag blev gravid.
Och jag prövade MASSOR av olika saker för att komma ner i vikt . Men ingenting funkade och funkade det så gick jag upp de förlorade kilorna igen + lite till...

Men så insåg jag för ett tag sedan att det ligger någon lärdom gömd bakom det här... och det gjorde det så jag började rotade i den här och insåg att inte förrän jag är redo att släppa så kommer jag göra det.... och inte förrän min kropp är redo så kommer den säga JA...
Och det var den 3mars 2009 då sa jag JA till min nya kropp och adjö till min gamla...
Nu snart 3 månader senare så är jag 26 kilo lättare !! så här "lite" som jag väger nu har jag inte gjort på 7ÅR!!!
Det känns underbart... jag har fortfarande 7 kilo kvar men jag är snart framme....

Så vad jag vill ha sagt med det är att jag är jättestolt över mig själv och vad jag åstadkommit ....
Och det är självklart att jag skall fira det med ett litet kalas en liten cermoni..

Och det skulle jag vilja uppmuntra er också till..... fira olika saker , var stolt över dig själv stort som smått och dela det med din omgivning!!! Så skänker det ljus och glädje till så många fler än bara dig själv....

Var sann i dig själv och dela med dig av ditt överflöd vad det än må vara!!!
Stor kram
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar