tisdag 30 december 2008

Tankar inför årsskiftet...

Hej alla ljusbärare!!
Tänkte dela med mig av några tankar kring nyårslöften.
Själv har jag slutat avge nyårslöften jag lyckas aldrig hålla det jag lovat mig själv.
Saker och ting ändras ju hela tiden, energier i ens liv ändras, människo möten ändras, drömmar kan ändras, situationer skapas utifrån våra drömmar.
Så att avge ett löfte till sig själv som skall hålla i ett år är ju dömt att misslyckas som följs åt ett dåligt samvete som inte gynnar någon!!
Jag tror i stället på att göra varje dag till ett nyårslöfte att lova sig själv att göra så gott man kan utifrån dom förutsättnigar du har just idag, det känns bättre.... och att lyssna lite mer på vad du VILL inte ska, borde eller måste göra.
Fundering nummer 2 för vem avger man löften ?? Om att äta mindre eller mer sunt, gå ner/upp i vikt, vara mer lojal mot sin chef, mer tålmodig mot sina barn???
Dina löften skall ju handla om dig inte löften som du vet andra skulle tycka om att du ändrade på.
Slutligen:
Det här året tycker jag att du skall strunta i traditionella nyårslöften och istället leva livet dag för dag här och nu och fånga dagen!!
CARPE DIEM!!
Till sist vill jag önska alla ett riktigt gott nytt år !! Fyllt av uppfyllda önskningar och drömmar, samt ett år fyllt av magi!!
Ljus och kärlek
Anna

1 kommentar:

  1. Vad kul att du skaffat en blogg!!! ska bli jättekul att följa den....
    Jag är i full rulle med skapandet av "ängla saker till dig!
    Kramiz och lycka till med bloggandet ;)

    SvaraRadera