tisdag 5 juli 2022

Sommar sommar sommar

 Heeeeeej på er ❤️

Hur har ni det ?

Det är nu mitt i den svenska sommaren och jag kan inte låta bli att förundras ( åter igen ) över hur vackert det är i Sverige den här tiden .

Sen måste jag säga att jag är ett stort fan av alla årstider men sommaren är faktiskt inte min stor favorit 

Det är faktiskt hösten , sen kommer våren och sedan kommer vintern och sedan sommaren .

Våren och vintern kommer på delad andra plats , svårt att välja mellan dessa 2 .

Varför kommer sommaren längst ner på min 4itopp över årstider ? ALLA älskar väl sommaren ???

Den frågan har jag ställt mig själv några gånger ..

Detta är vad jag kommit fram till :

Så här :

När jag var liten tyckte jag jättemycket om sommaren det var min favvoårstid men det var nog mest för att vi hade långt sommarlov då och man kunde hänga med kompisarna hela dagarna 😃

Så det räknas inte riktigt 😃

Nuförtiden är det så här att jag längtar efter sommar , sol , utflykter och härligt häng på altanen - när vi har vinterslask och kroppen längtar efter lite värme .

Men sedan när vi kommer hit så händer något …

Dels så är jag född i ett eldelement och jag har mycket av detta element i mig så min kvot och behov av värme fylls upp väldigt snabbt .

För mycket värme leder bara till överbelastning och överhettning för mig som leder till migrän och att jag blir trött , inte orkar göra något och inte ens orkar tänka faktiskt !

Temperatur mellan 18-23 grader med lite vind och varvat mellan sol och regn är perfekt för mig .

Så höstluften med den höga klara luften - mmmm älskar !!!

Vidare så känner jag av krav , måsten , borden och STRESS ifrån det kollektiva medvetandet på sommaren .

Det finns en massa energi av dessa krav i luften under sommaren , ännu mer påtagligt sedan sociala medier kom och många jämför sig med andra och känner att de måste se lyckade ut på instagram .

Detta är mest påtagligt under juni , juli och första halvan av augusti .

Mot slutet av augusti lugnar det ner sig ..

Speciellt ett par veckor efter skolstart ,då är det en helt annan energi 🙏🙏🙏

Så ja därför !!!

😃

Men som sagt jag gillar mycket med sommaren också inte minst all skönhet i naturen - detta ÖVERFLÖD av blommor , växter och grödor som blommar ut .



Denna hösten är det mycket förändringar påväg in .

Mycket saker har hänt och en del saker är påväg att hända och jag kan verkligen se alla positiva effekter det kommer att skapa både för mitt privata liv men också för Annas Änglarum även om det nog kommer att ta lite tid för allt att läggas på plats .

Men såååå spännande !!

Igår var jag på ett spännande möte som har med allt det här att göra och idag skall jag på ytterligare ett .

Och det ser lovande ut !

Mer än så kan jag inte säga än men jag lovar berättar mer så fort jag kan !

Med detta önskar jag dig en fortsatt underbar sommar 🙏🌸✨❤️

Kram 

Anna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar