tisdag 22 september 2009

tråkigt men nyttigt !!



Hej hopp !!

TRÅKIGT!!!
jag som aldrig någonsin (nästan) är sjuk har blivit just det... dunderförkyld ..
det är nåt så ofantligt tråkigt ligga still hela dagen (orkar inget annat) fast huvudet och my mind vill mycket.. massor av saker som jag kommer på skulle behöva göras, men jag orkar inte..
jobbigt när kroppen och själen inte är riktigt eniga hihihi !!
Men å andra sidan så är det kanske enda sättet för att få mig att ligga still och vila, ambitionen , tankarna och skapandet... =D
Allting har ju som bekant sin tid och nu verkar det vara tid för lite vila !!

Tack underbara ljusvarelser som får mig att inse det !!
dom är ju så fantastiska våra hjälpare dom vet precis vad vi behöver i varje andetag av våra liv fast vi ibland inte inser vårt eget bästa...
Skönt att ha någon som tänker åt en liksom !!

Det är ju just i lugnet , i vakum dagarna( när vi tycker att det inte händer något) som den sanna utveckling sker det är ju då vi verkligen tar ett stort steg framåt...

Och livet handlar ju inte alltid om att vara förbedd utan fånga stunden när den än kommer och vad den än kan innebära..
Så jag välkomnar den här förkylningen , febern och låter den jobba färdigt och i samma stund ser jag framemot vad för nya spännande saker som väntar runt hörnet denna gång !!

Perfekt tajming för lite meditation och kvalitetstid med mig själv när de andra är på jobbet och i skolan !!
Nu skall jag gå ut och bara ANDAS ren luft ta många djupa andetag och låta luften rena mig från allt jag inte längre behöver och förbereda mig inför det nya som jag inte vet något om än bara har känslan av !!
Gör det du också även om du inte är sjuk och legat till sängs...
NU GÅR VI UT OCH FÅNGAR DAGEN , ANDAS IN MAGI, NY HÄRLIG ENERGI OCH NY KRAFT!!!
lev väl !!
med kärlek
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar